Jakten är igång

Jobbjakten alltså.
Som jag förstått en längre tid är vår grupp projektledning ett sjunkande skepp. I måndags fick vi veta att satsningen för norr läggs ner och att det bara är några som blir erbjudan en fortsättning under en annan avdelning. Det blev inte jag, utan jag blev uppsagd. Men förhoppningsvis har jag en ny tjänst inom räckhåll. Det lät positivt, men man vet ju inte förrän man skrivit under anställningsbeviset. Eftersom det är en tjänst dom de har ute var jag tvungen att skicka in en formell ansökan och då kan det ju faktiskt dyka upp någon som är mer intressant trots allt. Jag söker jobb för fullt och tänker inte sitta och avvakta bara för den tjänsten.
Hur det känns? Jag tycker att det känns rätt okej ändå. Det enda jag tycker är otroligt tråkigt är att inte kunna hjälpa beställaren klart med de projekt som jag nu är med på och planerar för. Han tycker att det blev en besvärlig situation för honom eftersom han inte har tid att sätta in någon annan i projekten. Jag ska göra mitt bästa för att underlätta den tid jag är kvar i alla fall, men jag kan lugnt påstå att jag inte tänker sitta på kontoret och rulla tummarna om jag får lite att göra. Tumrullning gör jag bäst hemma. :D
På måndag kväll var jag så trött i huvudet efter allt och det var helt underbart att fara ut i skogen med sambon och vovven och bara lufsa runt. Vi var ute i lite över timmen i perfekt träningstemperatur. Det var lite si och så med träningen när det var så tokvarmt förra veckan. Men nu är jag igång igen. Igår var jag på ett skönt combatpass. Det var sista gången med den koreografin. Nästa vecka har vi ny release. Hej å hå, man har det man gör den här veckan med andra ord. =)
Nåja, ska väl försöka göra lite nytta den här förmiddagen.
Må gott och lev väl.

Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Men vad tråkigt att du blir av med jobbet men helt rätt att inte sitta och vänta utan bara söka på.



Man får jobb om man vill brukar jag säga och om man vill ha in pengar så finns det jobb fast det är städjobb men det är ju skitsamma man får ju in pengar.... =)

2011-06-15 @ 11:51:07
URL: http://fightingspirits.blogg.se/
Postat av: Vicke

lycka till i jakten på ett nytt jobb och ha en fin dag nu

2011-06-18 @ 09:52:43
URL: http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0